onsdag 3 september 2014

Center Step Card + ritning.


 
Jag dök ner i min spillpapperslåda i ett försök att minska innehållet i den och plockade ihop några fina papper som passade både färg- och mönstermässigt med varandra. Jag hade en tanke att göra ett eget mönstrat papper av små bitar så därför stansade jag ut 3-4 hexagoner från varje papper.
 
Efter det mätte jag ut exakta mitten på själva kortet och började bygga upp bakgrunden från mitten och utåt. Efter lite flyttande hit och dit låg alla bitar äntligen på rätt plats och jag började limma fast dem en efter en. Lite pilligt men resultatet blir ju så fint så det är det värt.

Stämpeln heter Canary Love, kommer från Saturated Canary Stamps och är färglagd med ProMarkers. (Jag brukar alltid skriva ner vilka färger jag använder på en post-it-lapp och sätta fast den bakom motivet men tyvärr har lappen trillat av och är som bortblåst).
 
Kantstans från Fiskars - Threading Water, hexagondie från Nellie Snellen - Straight Hexagon, banner från La-La Land - Heart Banner, Ram med platta från Rox Stamps, Rosetter från Memory Box och textstämpel från Rox Stamps.
 
Nedan finner du en ritning om du vill göra ett eget Center Step Card.
 
 
I took a plunge in my top drawer overfilled with pieces of scrap paper, trying to keep the amount down. I found a couple of papers that suited well togeher in both colour and pattern. The thought was to create my own patterned paper out of small pieces of scrap paper put together and so I punched out about 3-4 hexagons from each paper.
 
After that I measured the exact center of the card and began to build up the background from the center and out. After a bit of moving back and forth I finally got all of the pieces in the right place and started glueing them one by one. It's a bit of work but it's defenitely worth it in the end.
 
The image is a digital stamp -  Canary Love from Saturated Canary and it's coloured with ProMarkers. (I usually write down the markers i used but the list is gone and nowhere to be seen I'm afraid. Sorry about that).
 
Border punch from Fiskars - Threading Water, hexagon die from Nellie Snellen - Straight Hexagon, banner from La-La Land - Heart Banner, frame die from Rox Stamps - Ram med platta, bows - part of a Memory Box die and text stamp from Rox Stamps.
 
Below is a drawing how to make your own Center Step Card.
 


3 kommentarer:

  1. Helt fantastiskt!!! Vilket fint kort, och vilket arbete du lagt ner.
    Jättefina färger:)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ljuvligt fint o helt underbara färger!! :-)

    SvaraRadera
  3. Ååå, så fint kort!! Jättefina färger :)

    SvaraRadera