tisdag 27 maj 2014

Distressruta till Mors Dag.

 
Det här distressrutekortet fick min mamma på Mors Dag.
Distressrutor är jätteroliga att göra, det är enkelt men blir väldigt effektfullt.
 
Stämpelmotivet är embossat med Super Fine Detail Clear embossingpulver från Ranger. Till distressrutan har jag använt distressdynorna; Peeled Paint, Tumbled Glass och Faded Jeans.
 
Jag stämplade upp stämpeln två gånger så att jag kunde klippa ut fjärilen på den ena. Fjärilen målade jag med olika lila ProMarkerpennor och sedan satte jag fast den på rätt ställe med 3D-kuddar bakom. Sen lite glitter och bling och kortet är klart.
 
Stämpeln "Naturbakgrund" från Reprint.
 
 
This "distress ink square" card was made to my mother for Mothers Day this weekend.
"Distress ink squares" are so much fun to do, it's easy but becomes very striking.
 
The motive is embossed with Super Fine Detail Clear embossing powder from Ranger.  To the "distress ink square" I used the colours Peeled Paint, Tumbled Glass and Faded Jeans.
 The motive was stamped twice so I could cut the butterfly out on one of them. Then the butterfly was coloured with ProMarkers (in different shades of lilacs) and was attached to the card with 3D-dots.
Some glitter and bling later, the card is done.
 
The stamp is called "Naturbakgrund" (nature background) from Reprint. 


1 kommentar:

  1. Du har så många fina inlägg så jag vet inte vilken jag ska kommentera under :) Jättefin blogg, kommer jag definitivt att följa :)

    SvaraRadera