onsdag 2 oktober 2013

Pimpad prylhylla!

Efter.
Jag hade turen att fynda två likadana prylhyllor på loppis för en tia styck. De var fula, tråkigt träfärgade och och lite smutsiga men efter lite TLC är de som nya.

Jag målade hyllan med vit akrylfärg, valde ut åtta olika papper som passar bra tillsammans. (Eftersom hyllan har 24 fack så passade det med åtta papper. Varje papper återkommer alltså tre gånger).

Jag gjorde en liten skiss av hyllan där jag skrev upp måtten på facken. Sedan noterade jag vilket papper som skulle vara i vilket fack för att få så stor spridning på papprena som möjligt. (Och för att inga papper skulle hamna fler gånger på samma rad eller brevid varandra. Tyvärr så ser det limegröna pappret, som bla är längst ner till vänster, gult ut på fotot. Det är större skillnad i verkligheten).

Efter att jag skurit till alla bitar så fäste jag dem med matt decoupagelim/lack. Sedan lackade jag hyllan två gånger, piffade upp den med fina halvpärlor, metallhörn och den fantastiskt fina spetsen (som också lackades med matt lack för att bli mer stabil och hållbar). Voila!

Den vackra spetsen kommer från Helihak. Där kan du också handla akrylfärg, decoupagelack och halvpärlor.

Och så här såg den ut innan.
Vill du ser fler bilder och läsa mer om hur jag gick till väga, läs i så fall mitt inlägg hos Helihak.
Fridens!


1 kommentar:

  1. Jättefint! Men jag har inte tålamod med sånt pill, tyvärr.

    SvaraRadera