måndag 10 juni 2013

Animekort.


Ett födelsedagskort till min systerdotter som är väldigt inne på anime och liknande och jag tyckte att det här motivet borde passa henne perfekt. :)

Motivet heter Harmony och kommer från Sureya på deviantART (open coloringbook).
Hörndie från Magnolia och dien bakom flickan är (tre stycken) Fleur De Lis Pendants från Spellbinders.

ProMarkers använda:
Hud - Almond, Pale Pink, Soft Peach, Coral.
Hår - Satin, Tan, Cinnamon, Burnt Sienna, Umber, Shale.
Klänning och skor - Pale Pink, Lipstick Red, Crimson, Burgundy.
Volanger och rosetter - Pale Pink, Baby Pink, Dusky Rose, Antique Pink, Lipstick Red.

8 kommentarer:

  1. Oj, ser nästan ut som ett fotografi. Jätteläckert :D

    SvaraRadera
  2. Mycket fint!
    Gillar att du skriver vilka färger du använder.

    SvaraRadera
  3. Jätte fina orta du gör ;) Jag har nyss beställt mig en laserskrivare och color copy papper och jag färglägger med promakers! Har jag gjort rätt eller kommer färgen och flyta ut ?! :/

    SvaraRadera
  4. Hej Hilde! Jag vågar inte lova att det kommer att fungera. Jag har själv en laserskrivare, använder color copy och färglägger med ProMarkers och det fungerar superbra för mig så det vore väl attans om det inte skulle funka för dig med!
    Här har jag skrivit om laserskrivare och digitala stämplar: http://dolorespyssel.blogspot.se/2011/06/digitala-stamplar-sa-har-gor-jag.html
    Hör gärna av dig så jag får veta hur det gått.
    Kram / Dolores

    SvaraRadera
  5. Hoppas Hoppas :) beställt samma papper med nu så! jag hör av mig så fort jag testat :) Den kommer i morgon fick jag meddelande om iaf :) Tack !

    SvaraRadera
  6. Tänkte även på vilken storlek brukar du skriva ut bilden i och vilket programm använder du?! en toppen blogg du har :)

    Kram/Hilde

    SvaraRadera
  7. Åh vad roligt att du fått hem skrivaren nu! :)
    Du har väl antagligen suttit halva kvällen och testat så nu undrar jag ju självklart hur det har gått? Funkar allt bra?
    Jag har inget avancerat program utan använder mig av Paint. Först öppnar jag bilden i Paint. Sen väljer jag Arkiv - Utskriftsformat. När rutan för utskriftsformat öppnats kryssar jag i Stående och Justera till. I rutan med % väljer jag sedan en storlek som passar just den stämpeln jag vill skriva ut och klickar OK. Sen väljer jag Arkiv - Förhandsgranska och kollar på ett ungefär hur utskriften kommer att se ut. Vill jag förminska eller förstora så återgår jag bara till rutan Utskriftsformat och ökar på/minskar ner procenten i Justera till.
    Hör av dig om du undrar över något.
    Kram / Dolores

    SvaraRadera
  8. Fungerar perfekt :) och pappret var med toppen och inte minst väldigt smidigt att förminska så du sa ;) Tuuuuuusen tack!! Väntar på tunna spetsar till pennorna nu bara så lir allt perfekt :)

    SvaraRadera