tisdag 9 april 2013

Glad i hatten?!


Ett födelsedagskort till min pappa som fyller år idag, grattis pappa!

Pappa har precis kommit hem från att ha legat på sjukhus ett tag (med hotande blodförgiftning pga inflammerade tarmfickor) och får bara äta flytande föda ett tag framöver. Därför kunde jag inte låta bli att använda denna roliga digitala stämpel från Stitchy Bear, med flytande föda (?) och allt. Och precis så där knasig är min pappa!

Den blå och de gröna blommorna har jag gjort själv, fina va? Swirlden är en chipboard som jag lackat med crackle accent, blad-die från Marianne Design. Självklart är det glossy accent på tänder och på glaset! Mönstrat papper från LilyBeeDesign. Stämpeln utstansad med en Spellbinder-die.

ProMarker använda:
Hud, mun, tunga - Almond, Pale Pink, Dusky Pink, Soft Peach, Dusky Rose, Coral.
Skjorta - Pastel Blue, Cornflower, China Blue, Midnight Blue.
Byxor - Warm Grey 3+5, Cinnamon, Umber, Black.
Lampskärm, t-shirt, slips - Bright Green, Forest Green, Holly.
Golv - Cinnamon, Burnt Sienna.
Vägg - Pastel Blue.

Övrigt: Blender, vit penna.

P.S. Det är jag själv som ritat dit mustachen, det är därför den ser lite konstig ut, haha. :)

2 kommentarer:

  1. Plättar och bananer vilket underbart kort! Gillar din färgläggning enormt och dina blommor sen! Ljuvliga.
    Motivet är ju inte ett dugg sämre - skitkul!

    SvaraRadera
  2. Precis när jag backade ut från din sida fastnade jag på meningen om mustachen och klickade mej "tillbaks" igen, måste ju se vad du skrev ;) Måste bara ssäga att jag inte förstår så mycket om det du skriver ang. använt material men dina kort är härliga och mustaschen ser helt perfekt ut.
    ps. Eleni var helt korrekt grekinna :)

    SvaraRadera