söndag 23 december 2012

Tre julkort med distressruta!


Tre av årets julkort blev så kallade "distressrutor", enkelt att göra men ger en fin effekt tycker jag. Jag har alltid fegat med mina tidigare distressrutor och gjort dem på ett separat papper (som jag sen satt fast på kortet) men nu gjorde jag det direkt på cardstocken och det funkade jättebra. (Alla distressrutor är gjorda med Distress Ink "Fired Brick").
 

Textstämpel "Midvinternattens..." från Inkido. Tomten är en digital stämpel och färglagd med ProMarkers (har tyvärr ingen lista med färgerna). Brun-vitt papperssnöre från Tim Holtz. Stickles och snöpulver.


Detta kort är likadant förutom tomten och det tvinnade röd-vita papperssnöret. Denna tomte är även den en digital stämpel hittad på någon freebiesida online.

ProMarkers använda: Red, Poppy, Crimson, Burgundy. Umber, Warm Grey 1 + 3, Sunflower och Gold. Övrigt: Blender, Vit penna, Snöpulver, Glossy Accent, Stickles.


Det tredje och sista distressrutekortet fick ingen tomte utan en julängel. Textstämpel från Inkido, Snöflingor från QK, motivstämpeln är en digital stämpel färglagd med ProMarkers.

ProMarkers använda:
Hår - Satin, Tan, Burnt Sienna.
Hud - Almond, Pale Pink, Sunkissed Pink, Coral, Dusky Rose.
Klänning - Red, Poppy, Crimson, Burgundy, Cinnamon, Burnt Sienna.

Övrigt: Blender, vit penna, stickles "Icicle".

1 kommentar:

  1. Vilka fina kort du gör, verkligen jättefina och söta :)

    SvaraRadera