söndag 7 oktober 2012

Alternativ färgläggning.

Jag älskar verkligen mina ProMarkers men ibland så har man ett motiv som man bara skulle vilja ge ett helt annat utseende än det som PM-pennorna ger, någon alternativ färgläggningsmetod.

Jag sprang på denna video, som visar hur man använder torrchalks tillsammans med en Dove Blender-penna. Torrchalks har jag två uppsättningar av men använder alldeles för sällan men nu tror jag att jag ska ta och damma av dem och inhandla en Dove Blender.

Jag gillar nödvändigtvis inte slutresultatet som syns i videon, det färglagda motivet alltså, det är inte så som jag skulle ha gjort. Tekniken däremot känns spännande och ska bli rolig att prova på.



Här kommer länken ifall videon inte skulle fungera.

1 kommentar:

  1. Kul! Jag är nyfiken på hur ditt eget resultat blir sen. :)
    Jag hade också såna chalks men sålde nog båda.

    SvaraRadera