måndag 9 juli 2012

Semester i egen liten stuga!

Jag har varit väldigt dålig på att blogga den senaste tiden, eller de senaste månaderna kanske jag ska säga, men förhoppningsvis ska det bli ändring på det hädan efter.

Just nu har jag och maken semester och har precis kommit hem efter drygt en vecka uppe i Hälsingland på svärföräldrarnas gård. Svärisarna har fixat en egen liten stuga till oss som ligger precis i utkanten av gården och det är så skönt att ha ett eget ställe att bo och sova på. Stugan är helt nybyggd och har inte ens fått målarfärg, isolering eller foder för dörrar och fönster invändigt.
Tanken är att det ska bli en liten altan framför huset också så småningom.



El är dragen men de enda möblerna i stugan är två sängar, två sängbord och två stolar (plus mattor på golvet och gardiner för fönstren). Det första vi gjorde var att köpa en spegel på loppis för en tjuga och sätta upp myggnät för fönstrena.

Det ska bli superkul att få inreda den ordentligt nästa gång vi åker upp, jag kan knappt bärga mig. Maken lämnar nog gladeligen över inredningsbiten till mig och jag har redan massor av tankar och idéer. Två fotöljer, ett litet bord och en skänk behöver vi nog åtminstone, och självklart en massa små roliga detaljer och pryttlar.

Åh vad många loppisar vi ska besöka! Yeeey!!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar