tisdag 29 maj 2012

Bandana-tekniken.

Jag har läst och hört så mycket om den senaste "flugan" inom Mixed Media Art som kallas för bandana-tekniken. Jag kände att jag var tvungen att testa det själv och se om det verkligen var så roligt som sades och det var det verkligen.

Dock använde jag mig av svart Memento-dyna att stämpla med och Distress-dynor för själva infärgningen. Det var roligt att leka lite, stämpla och kladda med färger, pennor, glitter, lack och vad man nu vill ha på sitt alsterl. Och det gör absolut inget om det blir lite kladdigt eller om stämplingen blir ojämn, det syns ändå inte när det är klart. (Med distresser blir färgerna inte lika starka som med Staz On-dynan).

När jag har lärt mig min nya kamera ska jag fotografera mitt första alster med denna teknik. Tills dess får ni hålla till godo med en video som visar hur Bandana-tekniken går till.

Må så gott!



 

2 kommentarer:

  1. Rackarns då! ;) Jag som var så nyfiken på att få se vad du hade hittat på. Jag kikar på videon så länge och själv kanske jag testar när jag ska nattpyssla.

    SvaraRadera
  2. Aaah. Den tekniken har jag noterat för länge sedan som något som jag gillar, men inte har jag provat på den heller...

    SvaraRadera