tisdag 6 mars 2012

Kors i taket!

Efter den djupaste pysselsvackan ever så börjar jag sakta men säkert börja känna mig sugen igen. Sugen och sugen förresten, det har jag ju varit hela tiden men av olika anledningar så har jag inte haft den rätta lusten.

Jag har alltså inte pysslat ordentligt sedan i mitten av december när jag var klar med julkorten. Efter det har saker bara lagts på hög på mitt skrivbord; böcker, tidningar, räkningar, matberedare (!) och en massa annat bråte som man bara lämpat av för att gå igenom senare... As if liksom!

Häromdagen fick jag nog! Det kliade som tusan i mina fingrar efter att få sätta mig ner och färglägga med mina älskade ProMarkers. Jag började helt enkelt att röja undan alla saker som inte hör hemma på mitt skrivbord. Så nu är det mesta uppdelat och insorterat igen, julsakerna är nerstoppade i jullådan och kvar har jag bara julpapprena som ska sorteras ner i sin mappväska och andra papper som ska sorteras in i mappvagnen. Sen är allt klart! Självklart har jag stulit lite tid till att färglägga också och himmel vad skönt det var att få släppa lös kreativiteten. Hallelujah!

Nu ska jag bara hitta orken att organisera om hela min arbetsplats. Jag har funderat på det länge faktiskt eftersom det inte känns helt optimalt. Dessutom har jag tänkt att jag ska sortera ut saker som jag vill bli av med och förhoppningsvis få mer plats och därmed kunna förvara saker på annat sätt än nu. Eller är det önsketänkande bara? *skratt* Nåväl, det orkar jag inte ta tag i nu ändå. Nu vill jag bara njuta och försöka hitta tillbaka till lusten och glädjen av att skapa igen. En liten bit har jag kommit iallafall! :)

1 kommentar:

  1. Vad härligt att du börjar få lite klåda :) Organisera kan jag faktiskt rekommendera. Jag har hittat en massa kuligheter i gömmorna när jag har gått igenom och grejat. Är ju långt ifrån färdig ännu, så mer kul lär det bli :)

    Kram
    M

    SvaraRadera