torsdag 8 mars 2012

Dags för de årliga frågorna - häng med du också!

För ett par år sedan fick jag i utmaning att svara på frågorna nedan och sedan dess har jag svarat på samma frågor varje år i mars månad. Det är ganska kul att se om något ändrats, tex smak eller stil. (Så här svarade jag 2008, 2009, 2011).

Svara på de här frågorna du med och lämna gärna en kommentar så att jag kan "kila över" till dig och läsa, det är alltid roligt. :)


1. Gör du kort eller scrappar?
Jag gör kort först och främst men altrar även en del.

2. Favorit färg som du gärna använder?
Jag har ju mina speciella favoritfärger men försöker att skapa så varierat som möjligt. Jag har upptäckt tjusningen med gult men äger väldigt få papper och dekos i den färgen, det får bli skärpning på den punkten!

3. Vilka dekorationer kan du inte vara utan?
Med handen på hjärtat så är jag inte så bra på att använda dekorationer. Det blir mest ett par blommor eller blingstenar för att fylla tomma ytor men jag önskar att jag hade bättre "öga" för sånt. Eller så är det helt enkelt min grej att inte ha så mycket dekos på mina alster.

4. Vilket är ditt bästa köp?
Jag älskar fortfarande mina kära gamla kompanjoner, mina ProMarkers. Att det i höstas dessutom släpptes nya fina spetsar till pennorna gjorde dem än mer användbara och roliga. Jag kan sitta i dagar och enbart färglägga stämpelmotiv, det är verkligen må-bra-göra för mig.

5. Finns det något du ångrar att du köpt?
Jag tänker ju efter både en och två gånger innan jag köper någon dyrare sak så de inköpen brukar jag absolut inte ångra. Sen kanske jag någon gång kan undra varför jag köpt ett speciellt papper eller en stämpel, men det handlar nog mer om att smaken har ändrats.

6. Vad för motiv scrappar / stämplar du helst?
Jag använder helst stämpelmotiv som måste färgläggas eftersom det är det jag älskar att göra, och oftast är det människomotiv. Jag gillar också enfärgade motiv när jag gör tex "distressrutor" och något jag verkligen skulle vilja prova på är att skapa vackra scener med stämplar från Stampscapes.

7. Finns det någon pysseltidning som du brukar köpa? Vilken?
Jag prenumererar fortfarande på Craft Stamper men börjar känna att jag kan den nu, vi får väl se nästa år om jag har den kvar eller inte.

8. Favorit pysselblogg du brukar besöka?
Jag besöker många bloggar, både privata och butiksbloggar. Ofta följer jag en länk som har en länk som har en länk... och hamnar lite var stans runt om i cyberrymden. :) Vissa bloggar följer jag och vissa sparar jag bland favoriter.

9. Vad/vem inspireras du av?
Jag inspireras såklart av andra pysslare men egentligen så kan vad som helst inspirera mig; färg, form, mönster, väder osv.

10. Om du fick 1000 kr och handla pysselsaker för, vad skulle du köpa då?
Tusen spänn är ju egentligen en fis i rymden och bara basgrejjer som 3D-kuddar, dubbelhäftande tejp, cardstock, EZ-foam och nya skärblad till skärmaskinen slukar lätt en stor del av pengarna. Just nu dock skulle jag bli glad över olika pappersblock (6x6), påfyllning av några ProMarkers och så stämplar såklart. Och förresten, en sån där burk med Inca-smörj (vad det nu heter) skulle vara roligt att testa. :)


2 kommentarer:

  1. Då har jag för andra gången svarat på frågorna. Det är attans vad tiden går fort, jag tyckte det var nyss som jag hittade hit till dig.

    SvaraRadera