fredag 30 december 2011

Stilrent julkort.


Mitt första försök med aluminiumtejp! (Visst, man ser skarvarna men jag tycker inte att det gör någonting, det är ju handgjort). Jag satte fast tejpen på ett albumblad och sedan embossade jag det i min cuttlebug. För att matta ner ytan något så tog jag lite vit dabber (akrylfärg) ovanpå som jag sen försiktigt gnuggade bort med en trasa. Stämpeltexten är embossad och snöflingan är utstansad ur en julklappstag som jag själv fått på ett paket för två-tre år sen. (Allt som man kan använda till pyssel är ju värt att spara på, eller hur)?! :)

Det enda negativa med aluminiumtejpen är ju att det blir svårt att fota om man inte vinklar kortet lite. I de foton jag tog kunde man se både mig själv och ljus reflekteras och avspeglas i den glatta ytan.

God Jul Fredrik och Thomas! ♥

3 kommentarer:

  1. Vad fint det blev!
    Jag har inhandlat aluminiumtejp men inte vågat mig på att göra något alster än.

    God fortsättning på det nya året, kram Maria

    SvaraRadera
  2. Åh, vad snyggt och läckert det blev! Blev sugen på att testa med vit färg jag också. Jag kör ju annars gärna med den svärtade looken.

    SvaraRadera
  3. Superfina kort! Älskar pyssel :)

    SvaraRadera