söndag 16 oktober 2011

Presentask.


När min mamma fyllde år gjorde jag denna presentask istället för att slå in presenterna i papper! (Meningen är också att asken ska fungera som förvaring till de saker hon fick).

Lådan är ca 15x15x10 cm (bxlxh) och jag klädde den med brunt cardstock och lackade sedan alltsammans för bättre hållbarhet. Jag hittade ett jättefint papper från Webster´s Pages som jag klippte ut och satte fast. Bokstäverna som var kritvita och tråkiga chalkade jag svagt med "creamy brown" och dekorerade med några rub-ons. Fjärilen stansade jag ut och satte fast på lådan och sedan lackade jag alltsammans ytterligare en gång innan jag slutligen satte fast spetsbandet runt lockets kant.

För att få lite mer "djup" så stansade jag ut ytterligare en fjäril som jag lackade, strösslade med lite glitter och sen fäste med smååå 3D-kuddar under de yttersta vingarna. Jag ville inte dekorera lådan med en massa krafs på locket eftersom den ska användas regelbundet. Därför gör det inget om fjärilen nöts bort eftersom det finns en likadan undertill som är fastlackad. 3D-fjärilen är mest där för syns skull när paketet gavs bort! :)

1 kommentar:

  1. Jätte fin! Bättre med en ask som man kan använda igen än bara papper.

    Kram Henrietta

    SvaraRadera