tisdag 13 september 2011

Färglagt med ny teknik!


Jag har provat på att färglägga med en, för mig, ny teknik vad gäller ProMarkers. I vanliga fall så börjar jag nästan alltid med den ljusaste nyansen och fortsätter sedan med den näst ljusaste osv till den sista och mörkaste nyansen. (Håret på bilden ovan är gjord med denna teknik).

Hudfärgerna är dock gjorda precis tvärtom och jag har gått från den mörkaste till den ljusaste nyansen. Jag har inte fått kläm på det ännu så det är bara att öva och öva. Bilden krävde ganska markerade skuggor men kanske skulle jag ha valt en mörkare nyans och arbetat in den lite mjukt istället för att göra en skarp markering? Det är sånt jag får jobba på helt enkelt! :)

Hur som helst, jag har använt de nya spetsarna en hel del i den här färgläggningen. Det syns speciellt i ansiktet på kvinnan där jag har kunnat färglägga mer detaljerat och det blir helt klart mer levande på det sättet. Det är jättekul att arbeta med de nya spetsarna, jag behöver ett gäng till!

(Tyvärr är bilden ganska mörk så det är svårt att se nyanserna ordentligt, barnets hy är till exempel mer rosa än kvinnans).

7 kommentarer:

  1. Kan bara hålla med kära Chrussen! Fantastiskt! *går och tittar en gång till*

    SvaraRadera
  2. Ursnyggt! Det är så härligt att se alla dina fina färgläggningar.

    SvaraRadera
  3. Jisses! Vad du är superduktig på att färglägga!!! :D Snyggt!

    SvaraRadera
  4. OH my lord vad grym du är!! :D Ville kika in och ge dig en *kram*

    /Tinto

    SvaraRadera
  5. Jisses vad snyggt!
    Grön av avund....
    Har inte greppat att det är övning som gäller, utan gnäller mest över att jag är kass på att färglägga :)

    SvaraRadera