torsdag 18 augusti 2011

Lekt med färg!


Födelsedagskort till Inger!

Här har jag lekt ganska ordentligt och "tänkt utanför lådan". Det kanske inte är så vansinnigt likt det jag brukar göra men det var jättekul att få slabba omkring och inte vara så himla nogrann.

Jag färgade in ett vanligt vitt papper med min brayer och en regnbågsdyna. Jag rullade brayern fram och tillbaka, lite hur som helst och skapade mönster. På vissa ställen blev det tjockare med färg och på vissa tunnare men jag tyckte att det blev ganska effektfullt så jag lät det vara så.

Prickarna (som nästan bara syns på den översta raden) gjorde jag faktiskt med en slags massageborste för katter!!! Vår katt Spencer avskyr den men istället för att slänga den har den blivit liggandes i min "kanske-bra-att-ha-någongång-i-framtiden-låda". Den ser ut och funkar precis som en brayer men är gjord av mjukare gummi och har små mjuka taggar runt om. Jag rullade den över stämpeldynan och sen på pappret. Voila´!

Klippte ut kvadrater, stämplade och monterade fast dem på kortet. Stansade ut åtta fjärilar i samma färger som kortet (mörkblå, mörk turkos, ljus turkos, ljuslila) och satte dem ovanpå varandra. Den översta dränkte jag med glossy och sedan massor av transparanta micropärlor (heter de så?).

Tyvärr är kortet inte taget i något bra ljus så det ser lite mörkt ut, men men, man kan ju inte vara nöjd med allt! :)

1 kommentar:

  1. GUD va snyggt.
    aa det heter microbeds = micropärlor
    :)

    Ha det bra!

    /Oliver

    SvaraRadera