lördag 30 juli 2011

Nyheter från Letraset.


För ett par veckor sedan släpptes nyheten om att Letraset kommer med nya spetsar till ProMarkerpennorna. Spetsarna är "Ultra Fine" och man köper dem i förpackningar om tre stycken. Sen är det bara att klicka fast dem ovanpå den fina spetsen och sätter därefter på korken. De nya spetsarna kommer att underlätta mycket, speciellt när man målar väldigt små motiv. De åker definitivt upp på min önskelista!



En spännande nyhet från Letraset är FlexMarkers, med penselspets i ena änden. Den är, precis som ProMarkers, alkoholbaserad och de passar därför utmärkt att användas tillsammans. FlexMarker-pennorna kommer i 72 färger varav 51 är helt nya (bland annat många fina pasteller).
Här finns en större färgkarta eftersom Blogger inte vill göra min bild klickbar.

Jag är inte någon vän av penselspetsar men kommer nog att prova på någon enstaka ändå. Mest för att komplettera mina ProMarkers med fler nyanser, speciellt hudfärger.

2 kommentarer:

  1. Det låter inte bar för plånboken med alla dessa roliga nyheter i penvärlden :o))
    Bra tips på skärmaskinen!

    Kram Henrietta

    SvaraRadera
  2. Är nyfiken om man kan sätta dit den nya spetsen på den breda spetsen? Jag använder aldrig den och kan man det så har man två spetsar att använda.

    Kram Maria

    SvaraRadera