onsdag 29 juni 2011

Steampunk Art Doll.



Detta alster gjorde jag egentligen till Skrotbokens tema "Steampunk" för ett bra tag sedan. Tyvärr blev publiceringen uppskjuten och jag valde ju som bekant också att lämna Skrotboken för någon månad sedan, innan alstret visats upp.

Som ni ser så gjorde jag en "spratteldocka" och den kan röra på både armar och ben även om jag nu har den fastsatt på en ställning så att den är stående. Som kroppsdelar skrev jag ut en dock-kropp som jag hittat på nätet, (skrev ut den två, tre gånger) och klippte sen ut delarna och limmade fast dem på tjockare kartong. (Anledningen till att jag skrev ut den fler gånger var att när man gör en spratteldocka så behöver ju kroppsdelarna gå omlott för att kunna fästas vid varandra). Ansiktet har jag stämplat och kläderna har jag gjort själv (fjädern i hatten kommer från en soffkudde).

Jag är riktigt nöjd med hur fotona blev också. Taget mitt i natten, under en lampa och med gråbrunt kraftpapper bakom, fick det precis den där rätta gammeldags:a känslan jag var ute efter. :)

8 kommentarer:

  1. Men gud va snygg!!! Va duktig du är.Mycket jobb o pill för att få till en sådan läcker varelse förstår jag.
    Ha en trevlig sommar !
    Kram Jeanette/Rakaela

    SvaraRadera
  2. Underbar sprattelkvinna. Du gör riktiga konstverk.
    Hoppas din semesterresa blir bra!

    SvaraRadera
  3. riktigt snygg docka, älskar alla detaljer !

    SvaraRadera
  4. Oh, fin!

    Jag hittade hit genom att klicka på "nästa blogg". Vanligtvis kommer jag bara till massa skumma bloggar när jag gör det, tur att det inte alltid är så. :)

    SvaraRadera
  5. WOW, säger jag bara ! Hur snyggt som helst ! Har du gjort hatten själv ? Jag ville haft en till den docka jag gjorde nyss....

    SvaraRadera