tisdag 21 juni 2011

Kort med spillbitar.


Min låda med mönstrat spillpapper hotar att svämma över inom en snar framtid om jag inte börjar gallra lite i den. Jag måste erkänna att jag sparar det mesta spillet som blir över med tanken att "man kan säkert använda det till någonting någongång".

Det är lättare att använda enfärgat spill tycker jag (även om den lådan också hotas av översvämning). Behöver jag stansa ut bokstäver eller annat smått så rotar jag alltid i den lådan först innan jag sätter saxen i ett betydligt större papper.

På det stora hela så måste jag bli mycket bättre på att använda upp allt spill och med kortet ovan har jag (åtminstone) börjat beta av den mönstrade spillpappershögen. Den enfärgade högen tänkte jag (jag har faktiskt börjat) sortera ut det spill som har fäger och nyanser som jag verkligen gillar, stansa ut med QK Tag RS-0156 och sätta i hop dem med en öppningsbar ring. Som en egen liten "swatch". Blir perfekt att ta med sig i väskan när man ska iväg och handla CS.

Hur använder du spillpapper?

4 kommentarer:

  1. Det blev ju jättefint med fina raka rader med papper i matchande färger och en ärtig tjej i mitten!!!

    Charlotta

    SvaraRadera
  2. Tnx sweetheart för ett underbart kort och inspirationen till att göra så här med spillisarna!
    Själv har jag färgsorterat spillpapper i plastfickor och liksom dig så kollar jag av i den förvaringen innan saxen hugger in på de större papperen.

    /Kram från "Den lyckliga ägarinnan" av det snygga kortet

    SvaraRadera
  3. Det här gillar jag supermycket! Idéen med remsorna tror jag jag tar och snor åt mig för egen räkning, har precis som så många andra massor med spill, och av någon anledning får jag just många långa smala remsor, som jag spar, för de KAN ju vara bra till något... Och se här! Jag visste väl det! ;D

    SvaraRadera
  4. Så läckert!! :) Jag tittar alltid genom mina spillpapper i stort sätt innan jag börjar göra ngt.

    SvaraRadera