söndag 20 mars 2011

Välkommen till världen-kort.


Jag har skapat ett alster till Skrotbokens tema "sagofåglar" och valde att göra ett kort till ett par vänner som just har fått en flicka.

Så här skriver jag på Skrotboken:
"Storken som kom flygande med bebisar och sedan släppte ner dem i skorstenarna är en gammal folktro och myt vars ursprung sägs vara nordgermansk och från 1700-talets slut. Storken förknippades med lycka och välstånd och blev också en symbol för fertilitet.
Den här gången har ett par vänner till mig fått "besök av storken" så detta kort är gjort för att hälsa en liten flicka till världen."

3 kommentarer:

  1. Älskar det här kortet! Vad är det för stämpel? Den bara måste jag få tag på :) Supersnyggt färglagt!

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Sååå super sött kort...

    Denna stämpel var ju bara sååå läcker :)
    Jag bara måste få fråga vad det är för märke på den eller vart du köpt denna också :)

    Ha de gott.
    Kram Gurkiss

    SvaraRadera