lördag 5 mars 2011

Melodifestivalen - Andra Chansen.

Ikväll är det dags för Andra Chansen där de två vinnande bidragen går till den stora finalen i Globen nästa vecka.
Åtta tävlanden och fyra dueller (1-4) reduceras till fyra tävlanden och två dueller (5-6), som i sin tur renderar i två vinnare. Solklart, eller hur!?

Duell 1.
Jenny Silver - Something in your eyes
Love Generation - Dance alone

Vill: Inte att Jenny Silver går vidare (då blir jag sur, jä***gt sur).
Tror: Tyvärr att Jenny Silver går vidare ändå.

Duell 2.
Loreen - My heart is refusing me
Sara Varga - Spring för livet

Vill: Att Loreen går vidare. Hon är den första av två favoriter i kväll. Heja!
Tror: Att Sara Varga går vidare.

Duell 3.
The Moniker - Oh my god!
Linda Pritchard - Alive

Vill: Att The Moniker går vidare. Kvällens andra favorit som borde gått till final direkt. Heja!
Tror: Att The Moniker går vidare.

Duell 4.
Pernilla Andersson - Desperados
Shirley´s Angels - I thought it was forever

Vill: Inte att Pernilla Andersson ska gå vidare.
Tror: Att Shirley´s Angels går vidare, fast det är nog kvällens svåraste.

Duell 5. (Som jag tror den blir):
Jenny Silver vs. Sara Varga

Duell 6. (Som jag tror den blir):
The Moniker vs. Shirley´s Angels

Så här kanske det går:
Kvällens vill: Att The Moniker och Loreen går vidare till Globen.
Kvällens tror: Att Jenny Silver och The Moniker gör det.
Kvällens tror 2: Att jag som vanligt har heeelt fel. :)



P.S. Och så här gick det...
... till final i Globen gick Sara Varga (!) och The Moniker. Yeeey!!!

2 kommentarer:

  1. Gillade Pernilla och Sara men inte som schlagerlåtar utan som lyssna bara för att låtar. The Moniker hade växt sen sist då gillade jag den inte alls.
    Tippar redan nu på att Eric Saade tar hem hela alltet annars kommer lilla S anklaga svt för fusk i ett år till :o).
    Hoppas du har en bra dag.

    SvaraRadera
  2. Den här gången var första gången jag såg detta spektakel. Var nästan ett måste då det utspelade sig i närheten. :)

    Mina personliga favoriter var såklart The Moniker och Pernilla Andersson. Den första gjorde mig glad i sin psykedeliska enkelhet. Den andra gillade jag egentligen inte låten i sig som var för - ja, det är rätt ord - desperat, men gosh va jag gillade resten. Fick för mig att dra fram en av mina tu gamla plattor med Tekla när det var slut. Japps, jag har såna "tokigheter" i min skivsamling.

    SvaraRadera