tisdag 8 mars 2011

Gammal utmaning.

För tre år sen lite drygt så blev jag utmanad av Martha att svara på dessa frågor. Nu tänkte jag svara på dem igen för att se om något blivit förändrat de gångna åren.
(Så här svarade jag 2008 och så här svarade jag 2009).

1. Gör du kort eller scrappar?
Jag gör fortfarande kort men även canvaser, altrade saker och annat pyssel. Jag har bara gjort en enda layout och känner inget direkt sug efter att göra fler.

2. Favorit färg som du gärna använder?
Det blir mycket brunt måste jag erkänna men jag använder nog de flesta färger förutom gult och orange (som jag ska försöka att använda bättre).

3. Vilka dekorationer kan du inte vara utan?
Jag har inte så många "måsten" att jag inte kan vara utan något men det är inte ofta du ser ett alster jag har gjort som saknar halvpärlor/bling/Pearl Maker.

4. Vilket är ditt bästa köp?
Ett av de bästa köpen måste vara mina älskade ProMarkers (men även min Cuttlebug).

5. Finns det något du ångrar att du köpt?
Inte vad jag kan komma på så här på rak arm. Och jag ångrar absolut inga stora inköp som tex maskiner och dyrare saker, de har jag alltid funderat på länge innan jag införskaffat dem. Det kanske finns småsaker som jag köpt och som jag sen tänkt att "varför valde jag den här färgen" eller så men nja, ångrar mig har jag nog sällan gjort. (Tvärtom har däremot hänt, att jag i efterhand ångrat att jag inte köpte något när jag tex besökt mässan eller så).

6. Vad för motiv scrappar / stämplar du helst?
Jag älskar ju att färglägga och speciellt människor så det blir ju en del såna stämplar eller övriga motivstämplar som är färgläggningsbara.

7. Finns det någon pysseltidning som du brukar köpa? Vilken?
Jag prenumererar på en engelsk tidining, CraftStamper, och har gjort det ett bra tag faktiskt. Tycker den är kul att bläddra i och läsa om olika tekniker etc även om den kanske är mer "artsy" än mina egna alster.

8. Favorit pysselblogg du brukar besöka?
Det finns ju många bloggar att kika i, men visst har jag ett par som jag ofta återkommer till och som jag inspireras lite extra av. Men att räkna upp dem här... nä! (Kolla min blogglista istället, där finns några av dem).

9. Vad/vem inspireras du av?
Det finns saker i vardagen som inspirerar men ofta är det skisser, andras alster, en stämpel, ett verktyg, en färg, en form eller ett tema. Till och med en känsla eller ett minne kan inspirera!

10. Om du fick 1000 kr och handla pysselsaker för. Vad skulle du köpa då?
Som jag har sagt förut så är ju 1000 kronor en ganska blygsam summa inom den här hobbyn... *host* ... så det sätter man ju sprätt på ganska snabbt. Just nu skulle jag nog lägga pengarna på antingen någon ny Spellbinder-die eller en Martha Stewart-stans, lite papper och resten får bli dekorationer av olika slag.


Den här gången utmanar jag ingen utan den som vill är fri att göra den. :)

2 kommentarer:

  1. Aaah va roligt att svara på frågorna igen och igen. Det är reflektion ut i fingerspetsarna.

    Den där tidningen du prenumererar på. Kanske jag skulle kolla upp den?

    SvaraRadera
  2. Vad kul med frågor :)
    Har läst dina svar och har nu själv svarat på frågorna.

    Ha det gott, kram

    SvaraRadera