måndag 21 mars 2011

50-årskort med batik.


I dag har jag räckt över detta kort till en go tjej som fyller 50, stort grattis Ingrid! ♥

Kortet är skapat i samband med Skrotbokens tema "gummiband", dvs använd gummiband på valfritt sätt i ditt skapande.

Jag har gjort en sorts batik på en liten tygstuv som jag hade liggande. Jag nöp ihop tyget på några ställen och lindade en gummisnodd runt till små, små "toppar". Sen sprayade jag tyget med Perfect Pearl (Copper) och Glimmer Mist (Riptide) och lät det torka en stund, vecklade upp och gjorde nya "toppar" där jag tyckte att det behövdes. När tyget torkat helt monterade jag upp det på en tunn kartongbit och sedan var det färdigt att användas på ett alster, i det här fallet på ett kort till en blivande 50-åring.

2 kommentarer:

  1. 1000 tack . Ljuvligt fint
    Kram

    SvaraRadera
  2. Coolt! Det där låter som något man får testa någon gång. :)

    SvaraRadera