onsdag 23 februari 2011

Uppdaterad pysselhörna.




Min pysselplats har den senaste tiden (läs: månaderna) inte sett allt för rolig ut. Och när jag i slutet på förra året i samband med julkorttillverkningen drog fram allt som har med jul att göra, ja då svämmade det bokstavligen över. Det var knappt man kunde skönja ett (en gång) vitt skrivbord under all bråte. Sen dess har jag gått med skygglappar över ögonen, jag har varken haft lust eller ork att pyssla och än mindre orkat röja.

Det krävs ju ingen Einstein för att förstå att pyssellusten försvann pga kaoset som rådde i min hörna. Bara tanken på det berg av saker som tornade upp sig gav mig ågren. Och ännu mindre pyssellust.

Men nu har jag äntligen rensat, städat och omorganiserat min pysselplats. I tre dagar har jag sorterat, röjt, plockat i och plockat ur, ställt undan och tagit fram, provat en lösning efter en annan. Och äntligen är jag klar! Nästan iallafall. Jag har fortfarande några lådor att sortera upp och mappvagnen att rensa. Sen måste jag pyssla "in mig" och känna efter om jag måste ändra på något, det är sånt som kommer allt eftersom.

Det jag på rak arm kan säga att jag saknar är listen med krokar som jag hade på väggen tidigare. Dock så har jag ju planer på att göra en egen Clip It Up av en gammal lampskärm (se inläggen innan detta) så det behovet kommer ju att lösas så småningom. Den lampskärm som jag köpte på Myrorna förra veckan passade inte riktigt så jakten går vidare. Jag ska spana efter den ultimata lampskärmen när vi åker på den årliga loppisturnén i sommar. Sen kanske jag spenderar resten av semestern till att organisera om min pysselhörna... Vem vet? :)

(Jag kommer senare att göra ett inlägg som berättar mer om mina förvarlingslösningar osv. men vill du veta redan nu så är det bara att fråga).

6 kommentarer:

  1. Ser väldigt bra ut ska titta nogrannare senare.

    SvaraRadera
  2. Det ser jättefint ut! Så inspirerande att sitta där och pyssla, får jag komma och bo i din pysselhörna? ;-)

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Så fint och fräscht som du har fått det!!

    SvaraRadera
  4. Så otroligt härligt och inspirerande det är att sätta sig och pyssla sedan man fixat och donat. Ser fram emot det kommande inlägget om förvaringslösningarna. Är väldigt nyfiken på den med pennorna (promarker?).

    mvh/Teres

    SvaraRadera
  5. Oj så välorganiserat och fint! Jag blir riktigt avis - har inte ens ett pysselhörn.

    Kram, Gunvor

    SvaraRadera
  6. snyggt och välstädat
    kram

    SvaraRadera