lördag 26 februari 2011

Förvaring - del 1.


Det här inlägget kan bli lååångt, jag tänkte nämligen skriva om vad jag har på hyllorna, i alla lådor osv. All heder till den som tar sig igenom hela texten. :)
Som ni ser så har jag märkt ut olika punkter på bilden som jag även numrerat, hoppas att det ska bli lättare att följa på det sättet (bilden är klickbar). I det här inlägget skriver jag om punkt 1 till 5, de övriga kommer snart i ett nytt inlägg.
Here we go!

1. På den här hyllan förvarar jag inte speciellt mycket om jag ska vara ärlig, jag har mest saker jag gillar och en del kort och andra alster som jag gjort. Två små röda hemmagjorda lådor innehåller adresskort och skisskort, en burk är fylld med dew drops och lite längre bort har jag en låda med punchinella.

2. På den här hyllan är det stämplar och blommor som gäller. De två svartvita lådorna samt de fyra svarta längst bort innehåller stämplar. Lådorna har ettiketter i olika färger för att lättare hitta, till exempel så innehåller den grönmärkta lådan hänglar och den gula innehåller högtider som påsk, jul osv. Stämplarna i sin tur ligger i CD-fickor framför ett laminerat ark. Lådan längst till vänster innehåller fickor med stämplar som jag använt men inte sorterat in i rätt låda än så länge (oftast gör jag detta när lådan är full).
De tre transparanta lådorna (Glis från IKEA) innehåller rosor och andra knippen av blommor och de tre små svarta lådorna (som man bara ser gavlarna på) är små sortimentslådor där jag förvarar lösa blommor, blad och pistiller.

3. Nu kommer vi till själva skrivbordsytan. Längst till vänster står två lådor "Mackis", den första innehåller 6x6 och 8x8 Paper Pads och den närmast väggen innehåller diverse pappersdekorationer, rub ons och masker.

Sen kommer vi till den förvaringslösning som jag är mest nöjd med för tillfället. (Maken kallar konstruktionen för mitt "pysselaltare"). I mitten står en minibyrå där de fem mindre lådorna innehåller band, garn och spets och den understa diverse småpryttlar och dekos. Ovanpå byrån har jag en mackis som innehåller mina stickles, chalks, plattorna till buggen osv. På vardera sida om byrån står CD-stället "Boalt", den första innehåller alla mina distressdynor och andra stämpeldynor och den andra innehåller alla mina ProMarkers. Ovanpå alltsammans ligger en tavellist där jag har mina Martha Stewart-stansar, "doftoljor" och min lilla radio! :)
Till vänster på altaret finns en krok där jag hängt mina distressduttar och joystick!

Till höger om "pysselaltaret" står mitt röda kakfat. Översta våningen innehåller dymo, blad till skärmaskinen, bigare, pincett, sudd osv. Mellanvåningen innehåller smådekos som tex pins, wire, pärlor och andra smådekosar. Undervåningen innehåller ett gäng stansar.

Brevid kakfatet har jag min bugg och två lådor som innehåller mina clearstamps.

4. Under skrivbordet har jag min överfyllda mappvagn, min dragväska och hurtsen Helmer.

5. På golvet till höger om stolen står en extra minibyrå som jag bara snickrat ihop stommen på än så länge. På den står min älskade Papermania tote där jag har glue-dots, dubbelhäftande tejp, magnetstämplar, silent setter, akrylklossar osv. Ovanpå står en liten papperskorg och en grön korg där jag lägger sånt som jag plockat fram men inte använt, meningen är väl att det ska sorteras in på rätt plats någon gång...

3 kommentarer:

  1. Jätte skoj! Speciellt som jag håller på för fullt att organisera! Brevid buggen har du en rosa "låda" är det gamla promaker ställningen?
    Jag har beställt ett lila kakfat, måste ju härmas lite :o))

    Kram Henrietta

    SvaraRadera
  2. Ja precis, det är min gamla ProMarker-låda! Jag bara reste den upp och använder den till mina clearstamps nu, funkar superbra! Ska bli jättekul att se din plats sen, kakfat is "da shit"! :D
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Fy på dig!

    Jag har ett enormt sug efter att röja upp och göra om här hemma, men jag har inte plats för att göra det just nu... fresterska som visar alla fina hyllor, lådor och ja... grejer. ;)

    SvaraRadera