tisdag 23 november 2010

Namnsdagskort.


Ett grattis-på-namnsdagen-kort som jag inte är riktigt nöjd med tyvärr. Det har inte rätt balans i och med att det beiga pappret (det är faktiskt mönstrat men det syns knappt på fotot) är vridet åt ena hållet.

Meningen var att fjärilen skulle vara vriden åt motsatt håll med den vänstra vingen högre upp än den högra. Det hade gjort att balansen i kortet blev jämnare och inte så "lutande". Jag limmade fast fjärilen med Strong & Precise och råkade antagligen komma åt fjärilen när jag lade kortet åt sidan för att torka. Jag upptäckte det nästan direkt men det var ändå försent, limmet hade redan torkat och fjärilen satt som berget.

Nåja, vad är väl en dag på slottet... man kan ju inte alltid bli nöjd. Eller jo förresten, en grej är jag faktiskt nöjd över - limmet! Det är verkligen Strong & Precise! ;)

1 kommentar:

  1. Tycker det blev fint även om jag förstår vad du menar med fjärilen. Och visst är limmet bra :)

    SvaraRadera