måndag 8 november 2010

Mammas lilla hjälpreda!


Spencer älskar att ligga på mitt skrivbord när jag pysslar och helst lägger han sig mitt på och tvärs över alltsammans! Jag antar att han tycker att det är mysigt när mamma sitter och pysslar och vill vara så nära som möjligt. Dessutom hjälper han ju till att samla ihop smått och gott med sin päls, lägger en tass på en rullande penna och letar upp det försvunna suddigummit, för Spencer är ju en mycket hjälpsam liten katt.

Dock så blir man ju lite trött efter ett tag, jag menar, hur många ProMarkers måste man hålla reda på egentligen? Det är bäst att ta sig en liten tupplur mellan varven, men tar morsan fram den där värmepickadollen - då sticker jag!

Som vanligt när Spencer ligger på skrivbordet så fastnar allt möjligt i hans päls. Ofta hittar jag blommor på toaletten, en liten snutt spetsband i sovrummet och små spillbitar av papper i vardagsrummet. Bland annat. Spencer är som en vandrande statisk skräpuppsamlare! Bilden ovan var jag tvungen att ta eftersom det fastnat en rosa fjäril på hans bröst, det såg så gulligt ut när han låg där och liksom kramade den. Med huvudet på en bone folder... *skratt*

Jag min katt!

8 kommentarer:

  1. Jag har också en liten hjälpreda (ibland 2) som brukar komma och lägga sig, bland allt material. Det är så gosigt att pyssla när man har sällskap av en katt. :)

    Så fint kort på Spencer! :)

    SvaraRadera
  2. Kan man få trevligare pysselsällskap egentligen! ;-)

    SvaraRadera
  3. Speeenceeer! <3 Gud vad han är töt!

    SvaraRadera
  4. Himlans fin katt!!
    Hoppas allt är bra med dig Åsa!
    Massa kram från Anna

    SvaraRadera
  5. Aaah va härligt med en hjälpreda som är insatt i facktermerna. hehe

    Vår katt är nog den första katt jag råkat på som inte kommer och lägger sig mitt i allt när man håller på med något... å det även om han blivit keligare med åren. ;)

    SvaraRadera
  6. Vilken underbar goding du har, Dollan! En sån skulle jag också kunna tänka mig att ha :))

    SvaraRadera