onsdag 14 juli 2010

Honey, I´m hooome!

Tillbaka i stan igen efter en härlig semestertripp till Hälsingland. Jag har badat, shoppat, gått på loppisar, grillat, festat och mycket mycket mer.

Och så har jag förstås klagat på värmen. Och ja, man får klaga på värmen även om man klagade på kylan i vintras, tycker jag. Två extrema vädersituationer tar ju inte ut varandra direkt. Hallå vädret, det här är Sverige! Vad är det för fel på laaagom?

I morse vinkade jag hej då till maken som ska ta sig en tripp ner till Vänersborg ett par dagar. Själv ska jag ha besök här hemma och om ett par dagar (när maken kommit hem) styr vi kosan till Täby och sen Edebo för att fira äldsta systerdottern som fyller tonåring.

Jag är extremt sugen på att skapa, speciellt då jag köpte lite kul grejjer under resan som jag vill prova. Men tyvärr är det för varmt, det går inte att skapa när hjärnan kokar och en fläkt brevid skrivbordet är ju inte heller att rekommendera om man vill behålla sina saker bordet.

Idag spenderar jag nog min vakna tid i framåtlutat sidoläge i soffan. Film, iskall dricka och fläkten på maxfart - låter inte det som en god idé?

1 kommentar:

  1. And honey I have missed you ♥
    Låter som du haft det kanoners! Det ända jag orkar är att sitta på gården och virka, man har blivit tant förstår du :o))
    Ha det gott i värmen!

    Kramar
    Henrietta

    SvaraRadera