lördag 31 juli 2010

Grattiskort.



Ett kort till Sara/Typisten som fyller år idag!

Det är inte ofta (nästan aldrig praktiskt taget) jag anväder mig av färgen orange när jag skapar. Jag har alltid haft svårt att veta vilka färger som passar till och om jag ska vara ärlig så har jag knappt haft papper eller dekos i orange över huvud taget på grund av detta.

Så döm om min förvåning när jag, utan att direkt tänka på det, plockade ihop papper och dekosar till det här kortet och det innehöll en massa orange! Jag får nog tacka det färgsprakande pappret från Sassafras för hjälpen. Så nu vet jag, orange passar till många andra härliga färger.

Nästa "svåra" färg på listan är gult. Får se när jag kliver över den tröskeln. :)



P.S. Jag är ledsen över ytterligare ett grådaskigt "mjölkigt" foto... Det är inte linsen som är smutsig, jag lovar. Det handlar nog mer om det gråa vädret som varit de senaste dagarna eller så kanske det beror på självaste fotografen.

6 kommentarer:

  1. Vilket underbart kort!! Detta kortet är verkligen så underbart. En av dina bästa måste jag säga. Härligt färgglatt!

    SvaraRadera
  2. Jättesnyggt kort ! Färgerna är ju helt perfekta.
    Kram Jeanette/Rakaela

    SvaraRadera
  3. VILKET KORT!!!!!! Färgerna, layouten, dekosarna....Ja ALLT! I like alot! Kjaaaam.....

    SvaraRadera
  4. Wow! så fint kort! älskar ugglorna!!

    SvaraRadera
  5. Härliga färger.
    Håller med om att orange är en "svår" färg, gult däremot är inga problem men om vi börjar prata lila! (suck)

    Ha det gott, kram

    SvaraRadera
  6. Vilka underbara färger! *Gillar skarpt*

    SvaraRadera