söndag 27 juni 2010

"Målat" med tandborste!





Alster för Skrotboken, tema tandborste.

Jag har använt mig av ett vanligt vitt A4-ark, vatten, vattenfärger, raklödder, perfect pearls och en gammal tandborste.

Jag sprätte, stänkte och droppade olika färger (både med och utan perfect pearls) huller om buller över pappret. Jag blandade även lite färg med raklödder och sprätte i väg det med tandborsten och lät de små raklödderdropparna ligga kvar på pappret och torka in (när pappret är helt torrt får man försiktigt torka bort de mjöliga resterna som blir av raklöddret). Sedan stämplade jag ett motiv på pappret och klippte ut.

Till blommorna använde jag bara färg och raklödder som jag gnuggade och “stöplade” på ett vanligt vitt papper och sen stansade ut med mina Nellie Snellen-stansar. Eftersom raklöddret tenderar att göra ytan mjölig när det torkat är det bra om man kan spraya med tex fixativ eller lite hårspray efteråt. Jag använde dock crackle accent och det blev en jättehäftig kombination med det målade, det ser nästan ut som batik .

2 kommentarer:

  1. Verkligen jättefint.
    Hade ingen aningen om att man kunde göra så där.

    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Fasen va jag vart sugen på att kladda loss när jag läste din text till detta kort. Färg ÖVERALLT!

    SvaraRadera