torsdag 13 maj 2010

Skapat för Skrotboken!


Skrotboken visar idag alster med temat "moln" och det här är min tolkning!

"Redan när vi fick temat "Moln" fick jag en bild i huvudet av en sommaräng med blå himmel och vita ulliga små moln gjorda av bomull eller fusksnö. Jag plockade fram mina distressdynor och ink blending tool och satte igång med att bara leka lite på ett vitt papper.

Ganska snart insåg jag dock att den fina sommarängen med ulliga, gulliga små moln hade förvandlats till ett helt annat landskap, det var inte somrigt och glatt som jag tänkt mig utan snarare melankoliskt och med en asiatisk känsla. Inte var molnet gjort av bomull eller fusksnö heller...

Hur som helst så gillade jag det så jag förstärkte den asiatiska känslan med en kinesisk text och en gren med körsbärsblom. Det blir inte alltid som man tänkt sig! :)"

För fler alster som tolkar moln se detta inlägg i Skrotbokens blogg.

5 kommentarer:

  1. Så otroligt vackert och underbart kort. Visst är det kul att kort kan ta en helt annan riktning än man ursprungligen tänkt? ;)

    SvaraRadera
  2. SÅ sjukt snyggt! Underbart är bara förnamnet och snålvattnet rinner till ända nere i Tyskland, ska du veta...! ;-) Nej seriöst - det här är DET snyggaste kortet jag någonsin sett, helt seriöst. Du är så galet duktig!

    :-)

    SvaraRadera
  3. så underbart, drömskt liksom.
    härliga färger me.
    kram
    Nita

    SvaraRadera
  4. Helt otroligt fint kort! Det är nog ett av de finast du gjort, tycker jag!

    Kram Petra

    SvaraRadera
  5. Wow! Helt underbart kort!!!! :O

    Kram Leijona

    SvaraRadera