måndag 26 april 2010

Veckan som gått.

  • Djurgården förlorade tyvärr finalspelet mot HV71. Sveriges fattigaste lag förlorade mot ett av sveriges rikaste lag (och nej, det är inte tvärtom). Men ändå är jag inte besviken. Djurgården höll på att åka ur Elitserien förra året och efter den säsongen tappade man de två mesta poängplockarna och fyllde "bara" på laget med juniorer. Ändå kommer Djurgården tvåa i grundspelet (efter just HV71) och går till slutspel. Klarar både kvars- och semifinaler för att slutligen hamna i final, ett finalspel som slutade 3-4 i matcher. Jämnt så det förslår. Jag är stolt över Djurgården!
  • Ulnaristunnelsyndrom - det är tydligen något jag fått. En nerv sitter i kläm någonstans mellan armbåge och handled, i mitt fall antagligen i handleden. Det innebär några domnade fingrar, del av hand och i mitt fall även ner över handledens ena sida. (Ungefär det som är gult på bilden).
    Självklart, eftersom jag är högerhänt, är det höger hand som blivit drabbad. Det känns ungefär som när en somnad fot börjar vakna upp, det sticker, pirrar och känns bortdomnat. Skillnaden är att den inte vaknar upp, domnaden är konstant. Det är sjukt jobbigt.
  • Jag vann en utlottning i tävlingen "min måndag i bild" på Svensk Scrapbooking och idag damp det ner ett superfint kort och ett ark söta K&Company-stickers i brevlådan. Tusen tack Linda!!! ♥


Ja, det var lite av det som hände förra veckan.

3 kommentarer:

  1. Kul att du tyckte om den lilla, lilla vinsten!! Hoppas de kommer till användning.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Måste förresten säga att det låter hemskt jobbigt för dig med handen! Inget kul alls, hoppas du kan fp hjälp - kanske operation??

    SvaraRadera
  3. Stort grattis till vinsten!

    SvaraRadera