tisdag 5 januari 2010

Hör och häpna!

Jag har slutat röka!

Är inne på dag fyra (slutade 1 jan) och tänker på cig och på rökning ungefär 78 gånger om dagen, är rastlös och stirrig och har ett extremt nikotinsug. Jag slutade tvärt och har inget substitut för cigaretterna alls. Att gå över till nikotinplåster eller tuggummin etc. är inte min grej, det är ju begäret/behovet/beroendet efter nikotin som jag vill bli av med.

Än har jag inte kommit till det stadie då man blir sur och grinig *peppar peppar* men jag antar att jag åtminstone kommer att bli lite lättirriterad under de närmsta dagarna. Jag har redan haft lite besvär med abstinens men det är inget som är superjobbigt eller outhärdligt. Dessutom är det nog något jag får räkna med efter att ha rökt varje dag i tjugofem år. Vad är väl två, tre veckor med abstinens om man tänker på hur mycket bättre jag kommer att må i slutändan? Åtminstone måste jag intala mig det. *skratt*

Nä, nu ska jag klättra på väggarna för sjunde gången idag. Vi höres!

5 kommentarer:

  1. Grattis! Det fixar du galant! Tänk vad mycket saker du kan köpa för pengarna du sparar... Mycket pyssel där!

    Kramar!

    Linda

    SvaraRadera
  2. Cicci/Trollmor5 januari 2010 23:16

    Varje dag är en seger!!! Heja dej!!!!

    SvaraRadera
  3. Håller alla tummar för dig vännen. Syns vi på lördag förresten?

    SvaraRadera
  4. Du gör det bra som fan, har inte varit grinig alls,du är tammefan bäst.

    SvaraRadera
  5. Underbart! Vad bra du är!! Blir så glad för din skull - och jag lovar, det ÄR precis som du säger: Det är jobbigt några veckor men sen går det faktiskt bara över. Du vaknar en dag och kommer på att du "glömt" ha abstinens i flera dagar. Sen kan det komma då och då (jag kan få röksug än idag, fast det är 10 år sen jag slutade!) - men det är en helt annan grej. Mer som ett gammalt minne, eller så...

    Så håll ut - det blir SÅ bra det här! Jag lovar!

    Och så är jag glad att du bloggar igen...! :-)

    SvaraRadera