måndag 28 december 2009

God fortsättning!

Äntligen är vi tillbaka i hemmets trygga vrå, vi har haft det alldeles fantastiskt bra och blivit oerhört bortskämda över jul. Tusen tack allesammans! :)

Av alla fina julklappar jag fick så var några av det pyssliga slaget, bland annat två underbart fina paperstacks från Websters Pages och tre blomstansar från Nelly Snellen! ♥

Appropå pyssel så kan jag också meddela att jag faktiskt har pysslat lite smått under julhelgen. *glädjeskutt* Jag vet inte om blocken är "hävd" ännu men jag har iallafall börjat komma i gång lite igen. Jag tänker inte pressa mig med olika "måsten" nästa år, jag har verkligen ingen lust att få tillbaka den här oerhört jobbiga pysselblocken. Så nu är siktet inställt på att bara pyssla av lust och inte av måsten, även om det innebär att det inte blir några kort till försäljning eller att jag inte kan/vill hoppa på några swappar inom den närmsta framtiden. Jag måste nog också lära mig att skaka av mig känslan av att jag gör någon besviken om jag inte skickar (förväntade?) födelsedagskort, ett telefonsamtal fungerar precis lika bra!

Det kanske får bli mitt nyårslöfte till och med, att försöka bli lite mer egoistisk. Även om jag i huvudsak tänker på själva pysslandet så är det nog ingen dum sak att försöka applicera i det verkliga livet också. Vill också understryka att jag med egoistisk menar att lyssna mer på mig själv och inte ställa för stora krav på mig själv, någon sorts positiv egoism som inte är till nackdel för någon annan utan enbart till fördel för mig själv, på mina premisser. Förstår ni hur jag menar?

Nåja, nog med svammel för idag. Det var ett tag sen jag bloggade märker jag... *skratt*
Än en gång, god fortsättning på er allesammans!

2 kommentarer:

  1. Det var en fanastiskt bra ansats till nyårslöfte! Gott slut på dig, gumman, och lycka till med egoismen! *ler*

    SvaraRadera
  2. Vet du vad - egoism är faktiskt helt okej. Är det någon människa vi ofta glömmer bort i dagens moderna samhälle, så är det just oss själva..!

    Tycker det här låter som sunda tankar - jag håller på dig, alla gånger! Heja dej!

    SvaraRadera