söndag 15 november 2009

Min nya ProMarker-förvaring!

Nu är jag äntligen klar med min nya ProMarker-förvaring, and I love it! :))

Förvaringen är ett DVD-ställ från IKEA som heter "Boalt". Pennorna ligger på 14 DVD-fodral där det sitter en remsa med färgerna och deras namn på ryggen (remsan gjord som tabell i works och sedan färglagd för hand). På den breda spetsens kork sitter utstansade cirklar där jag målat pennans färg, cirklarna är utstansade med QK RS-0710 Record där den inre cirkeln passade perfekt!


Vad hände då med mitt gamla hemmabygge där jag förut hade mina pennor? Jo, jag ställde den upp och numera inhyser den mina clearstamps-set! Jag är mycket nöjd!!!

Nu har jag ett nytt projekt på G. Jag ska göra en liknande grej som till PM-pennorna av DVD-stället "Boalt" men till mina distressdynor och andra stora stämpeldynor. Bild kommer i en blogg nära dig, förhoppningsvis redan nästa vecka. :)

8 kommentarer:

  1. Rackarns bra, hörru *applåderar*
    Ser med spänning fram emot att se nästa projekt klart, en sån förvaring skulle jag oxå behöva!

    SvaraRadera
  2. Du är då helt magisk min vän, allt du tar i blir ju bara så HIIIMLAAA fint o bra!!! Puss!

    SvaraRadera
  3. Vad roligt att se dina nya förvaring!
    ...ännu gladare blev jag över att se nya funktionen för gamla förvaringen! En sådan har jag letat efter lääääänge! Hur har du byggt den, vännen? Är det trä eller papp?

    SvaraRadera
  4. Shit här vart man imponerad kan jag säga!! Just det att korkarna är svarta har gäckat mig länge, men det har du ju just gett mig lösningen på! Tusen tack!!!

    SvaraRadera
  5. Wow wow wow
    vilken förvaring supersnygg blir imponerad
    Men hur har du anvant DVD fodralen ?? du skrev att du använt 14 får inte ihop det =) kan du hjälpa mig så jag kan vara lugn
    Petra

    SvaraRadera
  6. Hej Petra!

    Varje "hylla" är ett tomt DVD-fodral. På ryggen av varje fodral är det 11 rutor (eftersom det får plats 11 pennor på varje "hylla") där jag målat i och skrivit upp namnet på pennan.

    Hoppas att du förstår min förklaring.

    Kram / Dolores

    P.S. Eventuellt kommer en ny bild på min ProMarkerförvaring nästa vecka.

    SvaraRadera
  7. Hej igen och tack för ditt svar
    Nu vet jag hur du gjort
    tänkte fråga dig pm det finns någon möjlighet att få köpa lite cirklar som du märkt ändarna på pennorna med ? hör gärna av dig till mig på hvtokig_71@hotmail.com

    Kram / Petra

    SvaraRadera