tisdag 17 november 2009

Bloggen död - bloggen lever!

Tusen tack till Marie och Hans som "räddade livet" på min blogg i går kväll/natt! ♥

Med handen på hjärtat - jag kommer aldrig, aldrig mer att leka amatörkodare och tro att det ska komma något gott ur det. Never ever! Jag lovar!

I går kväll hittade jag en tutorial på hur man kan ändra sin blogg till tre spalter, något jag velat ha ett tag. Man skulle "bara" lägga in ett par extra html-koder. Till att börja med skulle man kopiera sin nuvarande kod och spara i ett dokument ifall något skulle gå snett, isåfall var det bara att kopiera tillbaka koden och allt skulle vara som vanligt igen.

I teorin lät ju det jättebra och hyfsat enkelt så jag gjorde en säkerhetskopia och satte i gång. I praktiken - pannkaka!

Efter två, tre inledande åtgärder förstod jag att detta skulle bli för svårt för mig så jag kopierade in min urprungliga html-kod (som jag säkerhetskopierat), klickade på spara och skulle uppdatera bloggen. Då var allt borta!!! Hela bloggen såg ut som en enda stor kod med bokstäver, siffror och olika tecken, hela skärmen var fylld av det.

Hjärtesorg big time!!! Snart två års bloggande, över 500 inlägg - borta! *poff*

En och en halv timme senare har Marie och hennes sambo Hans "räddat livet" på min blogg. Mitt i natten. Fantastiskt. Supergulligt. Osjälviskt.

Tusen tack! ♥♥♥ Lovebombing ♥♥♥

4 kommentarer:

  1. Ånä, så enkelt slipper du inte undan... ;) Nytt försök med 3 kolumner.

    Får du problem igen så hojta till!

    SvaraRadera
  2. Mod vännen Moooood! Du ska ha dina tre kolumner och du fixar det utan problem. Vi får se till att få till en date så ska jag förklara det hela för dig ;)

    SvaraRadera
  3. Forget it! Jag går inte ens i närheten av den delen av bloggen hädan efter! *skratt* Men får jag problem hojtar jag. Hoppas att ni slipper ångra det erbjudandet bara. *peppar peppar* :D
    Kram / Dolores

    SvaraRadera
  4. Wee!

    Tips: Kopiera din blogg och experimentera på kopian ;-)

    SvaraRadera