fredag 16 oktober 2009

Rätt eller fel?

I dag tackade jag nej till ett erbjudande som har med min kreativitet att göra. Jag har varken tiden, orken eller den rätta viljan just nu så även om beslutet var svårt så känner jag att jag gjorde rätt.

Samtidigt känner jag någonstans att det är lite trist att tacka nej, det är ju inte varje dag man får erbjudanden direkt. Men känns det inte rätt så gör det ju inte, eller hur? Och att kasta mig in i något utan att kunna/vilja/orka lägga ner varken tid eller omsorg är inte ett alternativ för mig. Jag hoppas på andra utmaningar i framtiden istället när läget är det rätta!

Gjorde jag rätt eller fel? Hur hade du gjort?

7 kommentarer:

  1. Jag tycker att du gjorde alldeles rätt! Även om det dyker upp roliga saker ibland, så måste man rannsaka sig själv - orkar jag? hinner jag? Gör man inte det så ska man inte tacka ja - det får inte bli en börda, det ska vara KUL!! :)

    Kram,
    Tett

    SvaraRadera
  2. Jag håller helt med Tettiz. Känns det inte bra, så ska man inte ge sig på det.
    Jag tycker helt kalrt att du gjorde rätt!

    Jättekram
    Mien

    SvaraRadera
  3. Jag brukade hoppa på grejor bara för att jag borde. Men det har jag slutat med så: Bra gjort!

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Helt rätt och väldigt bra gjort! Precis som Tett skrev så blir det lätt en belastning än ett nöje!

    SvaraRadera
  5. Vad än du känner i magen är rätt för dig, det är vad du måste lyssna på.
    Du e bäst hjärtat

    puss

    Lina

    SvaraRadera
  6. Idag har jag oxå skickat iväg ett nej tack mail. Känner väl ungefär som du. Men jag tror att vi gjorde rätt! Kraaam....

    SvaraRadera
  7. Det är bättre att du ser nej nu än ger dig i kast med nått som inte känns rätt....

    SvaraRadera