fredag 23 oktober 2009

Jag har tappat geisten.

I går fick mitt pysselsjälvförtroende en stor törn, så pass stor att jag tappade all geist och pyssellust över huvud taget. En sån där törn som gör ont, riktigt ont faktiskt och som gjorde mig väldigt, väldigt ledsen.

Jag är ju dessutom av den typen som inte kan bita ihop och gå vidare utan jag måste älta, analysera och vända och vrida på allt in i minsta detalj. Något som inte alla uppskattar eller ens förstår, men det är så jag funkar.

Det är inte hela världen, nej. Jag tog det bara väldigt hårt. Jag kan inte gå hårdnackad genom livet och inte bry mig vad andra människor tycker hur lätt det än är att säga att så inte är fallet.

Nu gäller det att hitta pyssellusten igen, jag ska ju på storträff i helgen som jag längtat efter länge. Det är så svårt att hitta den bara när man känner att man inte duger...


Jag är verkligen inte ute efter att få kommentarer som -Men du som är så duktig. Det är inte min mening med det här inlägget. Och ärligt talat, så länge jag själv känner mig oduglig så blir ju de kommentarerna inget som jag kommer kunna ta till mig tyvärr. De kommer bara att kännas främmande och inte spegla verkligheten som den är just nu.
Egentligen vet jag inte riktigt vad jag vill mer än att skriva av mig lite. Kanske, kanske behöver jag tips hur jag nu ska komma i gång igen efter, vad som för mig känns som, ett slag i kreativitetsmagen.
Ja det behöver jag, ge mig tips. Please!

6 kommentarer:

  1. HAr inge direkta råd att komma med, mer än att jag förstår hur du känner. Skickar en stoooor bamsekram och en bit chokladtårta i alla fall.

    Du kanske behöver en liten utamning?

    SvaraRadera
  2. Men tjejen då!! Vad var det som hände? :-o
    Jag vet ju inte vad ngn sagt/gjort men jag kan förstå känslan av att inte duga eller vara tillräckligt duktig. Jag har ett ganska stor behov av bekräftelse och kan tycka det är jättejobbigt när jag inte får det...
    Men faktum är ju ändå att man skapar för sig - inte för andra. Trots att det är svårt att tänka så...
    Hoppas att du lyckas skaka av dig olustkänslan och kan rocka loss ordentligt imorgon! Det ska bli så kul!! Och vare sid du vill eller inte så ska du få en bamsekram av mig då!!! :-)

    SvaraRadera
  3. Har inga tips att komma med men en kram kan jag erbjuda.

    SvaraRadera
  4. *fniss* Men du ÄR ju duktig...! ;o)

    Nu ÄR du ju redan på Handarbeta-träffen, har tänkt på er flera gånger idag, önskar jag också vore där... Men jag hoppas att du har trevligt, shoppar mycket, pratar med folk och bara har mysigt - sen kan du ju sitta och klappa på saker hela dan, det gör vi ju alla - jag lovar, det är ingen som märker om du bara flyttar runt på grejerna hela dan... ;)

    MEN vad jag kan säga om folk som kläcker ur sig dumheter är - att de pratar väldigt sällan om den de pratar OM, egentligen pratar de mest om sig själv. Behovet av att säga saker som kränker, sänker eller bara helt enkelt inte respekterar en annan, handlar oftare om att de saknar förmåga att respektera sig själva - och då försöker ta billiga poäng på andras svagheter/osäkerheter - eller för den delen styrkor och tryggheter.

    Du får tänka och analysera så mycket du vill, men tänk på att bara för att nån SÄGER något, så är det inte nödvändigtvis sant. Du har faktiskt valet att veta bättre.

    Kram! Saknar! Håller på att surfar runt efter distressdynor just nu - gissa vems fel DET är då...! *s*

    SvaraRadera
  5. Tips. Jobbig du är.
    Ööh, Inkan som är det opyssligaste som finns liksom, men äsch.
    Strunt det.
    Gör en råtta till mina katter eller nåt.
    Och du Grattis i efterskott.
    Puzza kissen på nosen och gör dig en kopp god varmt te.
    När jag varit klart i Schweiz så ska vi träffas igen.
    Puzz och Kram
    Galna Inkan och Ligan
    eller
    Galna Ligan och Inkan
    Ta det som känns bäst för stunden.

    SvaraRadera
  6. Tack snälla för snabbkursen på Handarbetas träff idag/söndag. Jag tycker i alla fall att dina saker är imponerande. Helt otroligt inspirerande! Hoppas vi ses igen.
    Kram Petra alias viswpen

    SvaraRadera