måndag 12 oktober 2009

Ibland har man bra dagar...

... ibland har man sämre. Denna dag hör helt klart till en av de bra.

Dagen började med att jag sov hyfsat bra och när jag väl hade vaknat låg jag länge i sängen och gosade med Spencer (katten). Gick upp och kokade en massa gott kaffe och skulle precis ta en första slurk när jag hör brevlådan öppnas och något dimpa ner. En sekund senare öppnas brevinkastet igen och ännu mer dimper ner. Och nu tror ni väl att jag skojar med er men medan jag tar mig från köket till ytterdörren så öppnas brevlådan en tredje gång och något tungt landar på hallgolvet med en smäll!

Om tomten är snäll på julafton så var det definitivt brevbärarens snälla dag idag. Förutom räkningar och reklam fick jag nya numret av Allt i Hemmet, en beställning av underkläder från Mary of Sweden, en stämpel som jag av någon anledning glömt bort att jag köpt och till sist en alldeles underbar RAK av allra sötaste goaste Henrietta. Puss på dig! ♥

Jag fick en jättefin hemmagjord vikt ask av Graphic45-papper, ett litet brev med de allra raraste orden man kan tänka sig och en underbar stämpel som jag suktat efter många gånger (och som jag nu kan "sudda" bort från önskelistan). Tack än en gång pussgurka, hoppas att du är på bättringsvägen!



Några minuter efter alla glädjeskutt över den roliga posten ringer Marie på dörren. När jag öppnar står hon där med en påse wienerbröd i ena handen och pysselväska i den andra. Resten av dagen är det fika, babbel och pyssel för hela slanten. (I vanlig ordning blir det mest babbel för min del).
När Marie åkt hem dröjer det inte länge förrän maken är hemma och vi lagar smarrig mat med en väldans massa vitlök i, äter och tittar på film.

Ingen dum dag jag har haft va?

4 kommentarer:

  1. Ja den dagen kan man inte klaga på ♥ det är sådana dagar man får ta fram när det är jobbigt!
    Puss tillbaka :o))

    SvaraRadera
  2. Låter som en utmärkt dag! Idag jobbar jag hemifrån, och ska flexa dessutom. Är förkyld och är lite trött så jag passar på när Aivi är hos farmor och Johan jagar älg.
    Kramar!

    SvaraRadera
  3. det låter som en underbar dag. Och my lord vilken fin stämpel!!!!
    puss
    Lina

    SvaraRadera
  4. Va glad jag blir av att läsa om en bra dag. Det är uppiggande. :)

    Skithärlig stämpel!

    SvaraRadera