onsdag 2 september 2009

Höstens Syfestival.

Höstens Syfestival går av stapeln 9-11 oktober.

Jag har gått igenom utställarförteckningen och hittar följande butiker med inriktning scrap/kort/decoupage + monter:


Måste säga att jag är superbesviken, det blir bara färre och färre utställare inom scrap för varje mässa som går. Hallå, det här är huvudstaden!!! Borde det inte gå att ha fantastiska mässor för oss Stockholmare också? Kolla bara på Göteborg, de anordnar maratonscrap, stämpelmässor, scrapmässor osv, flera gånger per år dessutom. Karlstad fixar att anordna mässor och många andra städer likaså. Men Stockholm, näää!!!

Jag har förstått att det är extremt dyrt att ställa ut på Syfestivalen men NÅGOT ställe borde ni väl hitta och kunna samlas på tycker jag, det behöver väl inte vara en renodlad mässlokal heller?! Varför dissar Sveriges scrapbutiker Stockholm? Det är väl knappast för att vi inte är köpkraftiga?!

Nä, det blir ingen Syfestival för mig i höst och blir det ingen ändring så lär jag inte dyka upp till våren heller, eller nästa höst, eller... ja, ni förstår.

I höst väljer jag "Stockholm City Scrapträff 24 & 25 Oktober 2009" istället, då ska jag shoppa minsann! *skratt*

4 kommentarer:

  1. de är handarbetaträffen va?´
    / PUH

    SvaraRadera
  2. Ja, det var inte många scrapbutiker som kommer till mässan. Man tycker ju att huvudstaden borde erbjuda stor kundtillströmmning.Vad trist!
    ~Anita

    SvaraRadera
  3. Men då? Jag trodde det var fler. HAde funderingar på om jag skulle gå i år just för atts e hur det var i Kista.

    SvaraRadera
  4. Av någon anledning slipper jag nu ens fundera på att åka till denna mässa. Jag som tänkt på det flera vårar och höstar nu, men inte kommit iväg.

    En intressant aspekt i sammanhanget är att det är just ingen butik som kommer från stan ens...

    SvaraRadera