torsdag 23 juli 2009

ATC:er!

Dessa ATC:er gjorde jag till en swap med temat "Personligt", istället för att göra likadana kort så skulle man göra var och ett unikt. Varje deltagare i swappen fick skriva ner ett par saker som man tycker om och så skulle korten göras efter de önskemålen och minst ett av önskemålen var tvunget att finnas med. I övrigt fritt skapande. Kul va?
Här nedan visar jag ATC:erna tillsammans med deltagarens önskemål och en förklaring om hur jag tänkte. Inom parantes hur många önskemål jag (enligt mig själv) lyckades kirra.
Alien Bling - katter, färgglatt, lager på lager, kollage, konst, humor.
Min tanke - färgglatt (syns bättre i verkligheten, använde mig av regnbågsdyna), lite kollage-stuk med en Tim Holtz-stämpel samt texten och en söt liten katt. (3)
Incaos - skräckfilm, katter, gamla saker, sjuk humor.
Min tanke - jag körde på skräckfilmstemat fullt ut. Ett önskemål var också sjuk humor men eftersom det var svårt att få till så strök jag helt enkelt ordet "sjuk". Jag lekte med en titel på en barnfilm - "Monsters Inc" - för att få in humorn. "Dye ink" är en stämpelfärg som torkar fort, dessutom tänkte jag att ordet Dye låter som Die och det passade ju bra på skräckfilmstemat. Långsökt? (1,5)
Martha - döskallar, färgglatt, katter, tomater, lite lortigt/skitigt.
Min tanke - färgglatt, katter, lite lortigt/skitigt. Så såg kortet ut när det var nästan klart, jag skulle bara stämpla en liten snurkla i hörnet. Då fick jag hjälp av min egna lilla kisse som kom uppfarande på skrivbordet och självklart trampade mitt i den blöta stämpelfärgen med en suddig fläck i mitten som resultat. Inte så snyggt. Räddningen blev önskemålet om döskallar så en något malplacerad döskalle pryder numera det övre högra hörnet. Martha önskade katter och nog fick hon det alltid. *skratt* (4)
Tinto - katter, svart humor, konst, litteratur, vintage, lager på lager, vin, antikviteter, skräck.
Min tanke - vintage, katter, litteratur (hade en gammal tidning jag köpt på myrorna som passande nog hade en artikel om Hjalmar Bergman). "Svart humor" blev till bara humor, därav texten, konst får stå för hela ATC:n. (4,5)
Rakaela - katter, färgglatt, sagor, romantik, gamla ting, klippdockor, mitt år 1961, engelska deckare.
Min tanke - katter, färgglatt, romantik, det är de uppenbara (?) sakerna. Sen får kläderna på klädstrecket tillsammans med katten representera klippdockor och kanske liiite, liiite av sagans värld också. (3,75)
Blomman - läsa (fantasy/klassiker/harlekin/sagor mm), katter, vildblommor, historiska kläder 17-1800tal.
Min tanke - Jag valde läsa och speciellt genren fantasy tillsammans med vildblommor. (3)
JoMa - katter, hundar, får, musik, fantasy, historia.
Min tanke - katter, musik och tassen representerar både katt och hund. (3)
Colorina - serier (tecknade), teckningar, fulsnyggt, Berlin, återanvändning.
Min tanke - återanvändning (sida från gammal bok samt frimärke), Berlin får associeras med den tyska texten i både rubrik och bakgrundstexten, tecknad serie, teckning och fulsnyggt! (5)
Dolores (min egen alltså) - 40-50-60-tal, retro, vintage, pin up, pop-konst.
Återkommer senare och visar upp alla ATC-kort som skickades till mig. :)

2 kommentarer:

  1. Jeanette/Rakaela23 juli 2009 18:15

    Hej!
    Vad kul att se dina förklaringar till ATC-korten:)Även kul att se vilka du gjort.Jättefina allihop !!! Mitt är ju klockrent som jag sagt förrut.
    Jag gillar din stil!!!

    Kram Jeanette/Rakaela

    SvaraRadera
  2. Vilka underbara ATCs!! Jag gillar din stil!

    SvaraRadera