torsdag 18 juni 2009

Yeeey x 2 - Neeej x 1.

Yeeey 1.
Jag börjar se ett ljus i slutet av tunneln vad gäller min pysselplats och allt annat vi gjort här hemma! Äntligen är det mesta på plats även om det fortfarande finns saker att göra, några tavellister ska upp, ett skåp ska rensas för att få plats med mina tyger och annat krafs. Ett litet bord ska ställas på plats och stereon ska kopplas in. En moppe-byrå ska snickras ihop och vår gamla gästsäng ska bäras ner till grovsoprummet. Men det är inte så mycket, helt klart en fis i rymden om man tänker på allt vi gjort den senaste veckan. Och ni kan aldrig ana hur sugen jag är på att pyssla?! Typ så här mycket. *måttar en hel armslängd* Dessutom trillade det in några beställda stämplar idag och det minskar ju inte suget det minsta. *skratt*

Yeeey 2.
Min yngsta systerdotter var på radio idag och pratade om sång och musik med Martin Rolinski från BWO. Behöver jag säga att hon är i sjunde himlen just nu?!

Neeej.
Maken har fått en förkylning och känner sig krasslig så våra planer att åka bort i kväll och komma hem på söndag har gått i stöpet. Snöpligt men vad gör man? Tur att det "bara" är midsommar, hade det varit jul hade jag släpat med honom ändå. *skratt*
Nåja, det är inte hela världen. Nu har jag ju helgen på mig att få det helt klart här hemma istället. Och ju fortare det är klart desto snabbare får jag sätta mig ner och pyssla. Jag kan tänka mig betydligt värre saker än så. :)

Trevlig midsommar allesammans!

2 kommentarer:

  1. Trevlig midsommar till dig med!
    Kram Henrietta

    SvaraRadera
  2. Hej hjärtat,
    Längtar tills jag får se hur ni har fått det hemma.
    Bamsekram
    Lina

    SvaraRadera