onsdag 3 juni 2009

Min arbetsplats expanderar!

Vi har tänkt så smått på att möblera om i vårt kontor/pysselrum/filmrum.
Det är ett ganska svårt rum att möblera (åtminstone när rummet ska ha så många funktioner) med två dörrar och ett fönster = inte så många hela väggar.
Men efter att ha suttit och skissat lite på det tror jag att vi hittat den bästa lösningen på hur vi ska möblera om.

Den stora skillnaden för mig och min pysselplats blir att jag kommer att flytta mitt skrivbord från fönstret. Äntligen kommer jag att få en vägg framför mig när jag sitter och pysslar. Visst kommer jag att sakna dagsljuset och att sitta och fånstirra ut genom fönstret men nu kommer jag att kunna sätta upp hyllor och lister och få mer utrymme för mina saker.

Det ska bli jättekul att flytta på min pysselplats och samtidigt kunna organisera om allting. Har ägnat dagen till att surfa runt på IKEA och leta förvaringslösningar. Jag har hittat några intressanta saker som jag ska titta lite närmare på när jag åker dit.

Ovanför skrivbordet hade jag tänkt mig två hyllor ungefär som denna, Ekby Östen med Ekby Stödis konsol.

Under hyllorna en eller två stänger med krokar, Bygel.

På krokarna ska jag hänga upp några sortimentlådor från Biltema och dessa små lådor, Risten. Jag ska även sätta pappersklämmor på några krokar och sen sätta fast thickers, rubons osv.

Mer förvaring måste man ju alltid ha... I den här, Fira-byrån, ska jag nog sortera upp mina band. Eller stämpeldynor och sånt, vi får se. :)

Mer förvaring, här lådorna Kassett och Lingo!

Några såna här korgar passar bra till att förvara färdiggjorda kort. Min pysselhörna går i vitt, svart och rött så några röda lådor blir det såklart! Korgen heter Bölsnäs.

Det här är egentligen förvaring för barn, i färger som inte tilltalar mig direkt. Men det är ett perfekt objekt att altra! Dessutom billig! Minibyrån heter Barnslig.

Några småsaker har man ju alltid med sig när man kommer från IKEA. Undrar om det skulle vara fint att ha ett sånt här ministaffli på hyllan och visa upp ett snyggt kort man gjort eller fått? För 5 kronor tänker jag testa iallafall. Raket ministaffli.

Ytterligare en 5-kronorssak, musmattan Lågis. Jag har redan två stycken men vill ha fler, och nej, jag använder dem inte som musmatta.
De funkar perfekt att ha under pappret om man stämplar med klossmonterade stämplar tex. De passar jättebra till att torrembossa på och är lätta att sätta på väggen och ha som en mini-anslagstavla.


Mycket förvaring blir det, men men, det är ju ingenting som inte behövs direkt. *skratt*
Något annat på IKEA som är bra för pysselförvaring? Tipsa gärna!

4 kommentarer:

  1. *fnissar* Ja, jag har ett par tips, men du har ju redan varit in i min blogg så.
    Det blir spännande att se hur det blir i din pysselvrå.

    SvaraRadera
  2. Jag vill också shoppa förvaring! *s*
    Jag gjorde en egen förvaringsvariant, det passade mina behov perfekt och var busenkelt att göra.
    http://alienbling.blogspot.com/2009/06/forvaring-pa-skrivbordet.html

    Jag har satt upp en list (vill ha fler) där jag ställer tavlor på. Men på den kan man ju förvara allt möjligt roligt som inte är så breda.

    Såna där små stafflin är superbra att ha layouter på om du någon gång börjar med det. ;)

    Jag visar upp kort jag får genom att fästa dem på ett snöre med klädnypor.

    SvaraRadera
  3. Åh va härligt! kram lina

    SvaraRadera
  4. Dolores; det var det här jag syftade på

    http://pysseloprat.blogspot.com/2009/05/bottom-is-nadd.html

    Välj etiketten "privat" så hittar du fortsättningen också. Alltså INTE gravid :-))

    SvaraRadera