fredag 12 juni 2009

Kära dagbok.

Hur jobbigt är det inte att möblera om!?

I går baxade jag runt på bokhyllor, skrivbord, datorbord och gästsäng. Plockade saker i kassar och lådor, tömde hyllor och fixade skarvsladdar. Det står saker i vardagsrummet, i hallen och i köket, överallt saker, saker och saker. Och ändå är bara hälften gjort. *trött skratt*

Eftersom jag är så "duktig" och "kan själv" tog jag tag i detta när maken var på jobbet. När den stora bokhyllan (fylld med LP-skivor och film) hade baxats halvvägs genom rummet ångrade jag mig, men det var bara att fortsätta. Tydligen hade jag haft en jättebra idé som inte inkluderade att tömma hyllan innan jag bestämde mig för att flytta den...

I dag hade jag tänkt skruva ner ett par hyllor som ska flyttas men min skruvdragare har bestämt sig för att gå på strejk. Så lägligt va? Och eftersom hyllorna inte kan tas ner (ja, jag vägrar att skruva ner dem för hand, de är ganska många) så kan jag inte heller flytta mitt schabrak till sekretär till sin rätta plats.

Så i morgon kommer föräldrarna till undsättning och hjälper oss med det sista, vilket betyder att jag får "ledigt" idag. Inte gör det mig något. Och det gör absolut inte min träningsvärkande kropp något heller om jag ska vara ärlig.

Just nu sitter jag mitt i rummet där datorbordet står helt tillfälligt (förhoppningsvis). Surfar runt lite och hittar en förbeställning på stämplar från Art Impressions hos Hobbyhuset. Mitt köpgalna gamla finger klickade hem en sån här underbar stämpel, är det inte Dollan-style så säg?

Det är ganska ok att jobba så svetten rinner och armarna värker. Så länge man får sig en paus och kan göra kloka inköp vill säga...

Köp och sälj - trevlig helg!

3 kommentarer:

  1. TJOHO
    oj vad du grejat :D hihi jepp en typiskt digstämpel :D

    SvaraRadera
  2. Det ska bli så spännande att få se resultatet!!
    Kolla min blogg så får du se vad jag har fått!
    Kramisar Henrietta

    SvaraRadera
  3. Vad härligt att du har kommit igång med möbleringen och snart får hjälp! :)
    Jag vågar inte ens starta av rädsla för att hamna i det läge du är i nu. Men någon dag ska jag också få tummen ur!

    Idag ska vi plocka spik från innertaket. Senare idag kommer målarna och spraymålar alla tak på undervåningen. Nu händer det grejer här i huset - jippi!

    När vi är klara här och kan vistas i vardagsrummet ska jag ordna en liten pysselträff där jag ska se till att du kan få skjuts fram och tillbaka. Längtar!

    SvaraRadera