fredag 5 juni 2009

Jag har haft flax (för en gångs skull)!

Härom dagen fick jag hem min Papermania-tote som jag beställt från ScrapBruket. Gjorde min beställning i söndags, den blev skickad på måndagen och jag hade den i onsdags. Det kallar jag snabb service!

Toten är sååå fin, jag tycker verkligen om den men tyvärr har jag inte hunnit packa ner något i den ännu. Jag satt nämligen och gick i genom alla fack och öppnade, mätte och kikade överallt när jag till sist upptäckte att den bara har tre fötter undertill istället för fyra. Där den fjärde foten borde ha funnits finns bara ett hål, det måste vara ett fabrikationsfel eftersom den lösa foten inte fanns med i förpackningen (hade den gått sönder borde ju den lösa delen legat kvar i kartongen). Jag hade haft den i knäet hela tiden så jag hade inte märkt att den "tippade" ner åt ena hörnet.

Neeej, tänkte jag besviket, nu blir det till att reklamera, packa, skicka tillbaka, vänta på en ny osv. Trist, men det är sånt som händer. Jag slängde ihop ett mejl till ScrapBruket för att fråga hur vi skulle gå tillväga. Redan dagen efter, tidigt på förmiddagen ringer ägarinnan till ScrapBruket hem till mig. Hon var verkligen trevlig och ha att göra med. Tyvärr, sa hon, var min tote den sista i lagret! Hon hade lagt en beställning på fler men de kommer inte förrän om ca två veckor. Usch vad trist att vänta så länge tänkte jag, men vad ska man göra?! Så fortsatte hon; så du får behålla den "trasiga" och så skickar jag dig en ny när de kommer in i butiken!!!

Snacka om service! Och vilken flax jag har, jag får två väskor till priset av en! Även om den ena väskan har ett fabrikationsfel så ska jag nog kunna "laga" den så att den blir helt duglig att använda. Yeeey vad jag är glad!

8 kommentarer:

  1. Det var inte dåligt! Recensera gärna väskan när du testat den har mina funderingar på en likadan

    SvaraRadera
  2. Wow!!
    Det var inte dåligt - TVÅ väskor *hihi*

    SvaraRadera
  3. Det var inte illa! Så snällt!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Wow vilken service!!! det är verkligen att vårda sin kunder! ska genast kolla in om de har något roligt i sin shop!

    SvaraRadera
  5. Säger som Martha, den shoppen måste jag besöka nu. Och när DU besöker IKEA, missa inte
    http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10073345
    Jag har fyra stycken!

    SvaraRadera
  6. Åh va bra hjärtat, vilken lyx! Nu kan du packa supersmidigt när du susar iväg på pysselträffarna! Puss på dig

    / Lina-Britta

    SvaraRadera
  7. Jag och Puh pysslar på Pysslo imorgon... *hint hint*

    SvaraRadera
  8. Åh vad bra att du fick behålla den trasiga, det känns som en helt okej kompensation för att man får vänta på en ny. Och om den dessutom går att använda, även om den inte blir helt perfekt.

    SvaraRadera