torsdag 16 april 2009

Missnöjd?

Jag har kommit på att jag fortfarande inte har hittat "min" stil när det gäller att göra kort. Visst, jag har väl en speciell stil som man kan förknippa med mig men jag känner att jag har så mycket mer inom mig som aldrig kommer ut...

Den senaste tiden har jag i det närmaste känt mig missnöjd med mina alster, tyvärr. Det är platt och tråkigt och korten är gjorda enbart så att mottagaren ska bli nöjd (förhoppningsvis) men speglar inte mig själv på det sätt som jag skulle vilja. Det känns som om jag har fastnat, ganska rejält till och med.

Det är supersvårt att bryta "gamla vanor" och försöka börja tänka i nya banor, jag tenderar att göra samma sak om och om igen. Det finns ingen variation, ingen lekfullhet, inget liv, inget... alls. Det är bara same, same but different. Men när jag försöker mig på att göra något annat så funkar det inte, jag kan inte helt enkelt och till slut ser mitt alster ut precis som det brukar göra. Och jag är ännu en gång missnöjd...

2 kommentarer:

  1. Jag känner igen känslan och brukar också kunna bli missnöjd med mina kort, jag tror dessvärre att man fastnar i en slags "göra andra nöjda"-cirkel och då använder stämplar, dekos och papper som är poppis osv.

    Våga experimentera rejält!

    SvaraRadera
  2. Håll i dig på måndag, för du ska jag nog hitta på något som bryter ditt mönster ;)

    /mien

    SvaraRadera