måndag 20 april 2009

Decoupage!

Jag gillar att decoupera! (Är decoupera ens ett riktigt ord)? Jag kanske ska skriva att jag gillar att göra decoupage, ja det gör jag. Jag får nog börja om, det blir så rörigt annars! *fniss*

Jag gillar att göra decoupage även om det inte blir så speciellt ofta nu för tiden. I påskhelgen "sprang" jag på små söta, och nästan gratis, servetter med rosor på och jag visste direkt att jag skulle använda dem till att decoupera (se, nu är jag där igen) min ProMarker-förvaring.

Min Pysselhörna går ju i rött, svart och vitt förutom min tote som bryter av med sin rosa/bruna färg. Så nu knöt jag i hop den rosa färgen i toten med dessa rosa/röda servetter. Smart va? (Äh, det var slumpen som gjorde att det blev mer rosa i min arbetshörna, men det låter ju bättre att säga att det var ett planerat, och mycket noga övervägt val, eller hur?)

Nåväl, så här blev det iallafall. Nu är själva grunden klar, decouperad och målad med vit hobbyfärg. Sen ska jag nog altra den lite mer också; lite stickles, några blommor, en fjäril kanske... vi får se.

Hur min förvaring är byggd kan du läsa om i det här inlägget, dock har jag byggt på min förvaring med en extra hylla sedan dess (som syns på bilden här nedanför).


2 kommentarer:

  1. va fint :)

    jag har också använt mig av "ordet" (om det nu finns) decoupagera men jag tror snarare att rätt sätt att säga är, som du gjorde, att man har använt sig av decoupageteknik och att man gillar decoupage....

    SvaraRadera
  2. Vad snyggt det blev! Jag är sugen på att prova på lite decoupage, i synnerhet när jag ser sånt här!

    SvaraRadera